[PRESSEMEDDELELSE] GARMIN CHALLENGEHERNING stiller igen til start i Herning

GARMIN CHALLENGEHERNING stiller igen til start i Herning

Efter et år fyldt med aflysninger og restriktioner ser GARMIN  CHALLENGEHERNING nu frem til 2021, hvor de igen arrangerer triatlon i byen. Startskuddet lyder d. 12. juni 2021, og allerede nu kan man tilmelde  sig løbet.

Der blev intet triatlonstævne i Herning i 2020, men det bliver også det eneste år uden. GARMIN  CHALLENGEHERNING er nemlig igen klar til at rykke ind i byen og byde triatleter og udøvere  velkomne i juni 2021.

“Vi er stadig kede af, at vi ikke kunne gennemføre løbet i år, men det har kun gjort os endnu mere  passioneret omkring 2021, og nu er vi endelig klar til, at man kan tilmelde sig årets begivenhed”,  siger Tomas Vrzak, der er international løbsdirektør i CHALLENGEFAMILY og fortsætter:

“Vi arbejder selvfølgelig tæt sammen med Dansk Triatlon Forbund og de lokale myndigheder, så vi  sikrer et sikkert løb i forhold til COVID-19, og vi tilpasser løbende løbet, så alle sikkert kan deltage”,  siger han.

Ikke muligt uden ”byen”

Det er syvende gang, at CHALLENGEFAMILY gæster Herning, der er kendt som et hurtigt løb, hvor  der er mulighed for at lave gode tider, nyde smuk natur og ikke mindst opleve et fantastisk løb  gennem byen, der gør stævnet ganske unikt.

“Herning er en helt særlig by at komme til. Her hersker en pionerånd. Vi bliver mødt af en utrolig  opbakning fra kommunen og ikke mindst alle de frivillige, der hvert år træder til. Det er vi vildt  taknemmelige for – det var ganske enkelt ikke muligt uden dem”, siger Tomas Vrzak.

Og heldigvis er opbakningen og glæden gensidig.

“Vi er rigtig glade for, at vi igen kan byde velkommen til CHALLENGEFAMILY triatlon i byen. Det er  prestigefyldt event, der skaber en fantastisk atmosfære og en masse aktivitet, som vi særligt har  brug for at se frem til i disse tider”, siger Johs Poulsen, der sidder i byrådet i Herning og er formand  for Kultur- og fritidsudvalget.

I år får løbet ny løbsdirektør. Det bliver Lars Jonsson, der kommer fra Herning, og løbet bliver  dermed på lokale hænder.

“Det bliver fantastisk at være en del af holdet omkring GARMIN CHALLENGEHERNING. Efter et års  pause er vi bare endnu mere klar til at give vores udøvere og tilskuere en fantastisk oplevelse – det  ser vi meget frem til. Men vi får brug for hjælp fra alle de, der har hjulpet frivilligt til de seneste år  – så jeg håber inderligt, at de er klar igen og nye vil komme til, ligesom vi kommer til at samarbejde med de lokale, der har været med til at skabe GARMIN CHALLENGEHERNING og gjort  det til et topklasse-events blandt triatlons, siger han.

GARMIN CHALLENGEHERNING finder sted d. 12. juni 2021. Det er allerede nu muligt at tilmelde sig  en af de to distancer: GARMIN CHALLENGEHERNING Middle, der byder på 1,9 km svømning, 90 km  cykling og 21,1 km løb, eller CHALLENGEHERNING ForAll, der kræver 400 m svømning, 20 km  cykling og fem km løb. Begge distancer kan klares individuelt eller som hold. Se mere på: www.challenge-denmark.com